Naše vozidlá

Ferrari 458 Italia

Objem motora4 499 cm³ Maximálny výkon570 koní (420 kW) Max. krútiaci moment420 Nm Zrýchlenie 0-100km/h3,3 s Maximálna rýchlosť327 km/h
banner

Ferrari 458 Italia je športový automobil s motorom pred zadnou nápravou a zadným náhonom ktoré od roku 2009 vyrába talianska automobilka Ferrari. 458 Italia nahradil v roku 2009 model F430. 458 Italia bol oficiálne predstavený na Frankfurt Motor Show 2009 dňa 15. septembra. Prvé oficiálne oznámenie 458 Italie automobilkou Ferrari bolo opísané ako nástupca modelu F430, ale s úplne novým dizajnom, zahŕňajúcom technológie vyvinuté zo skúseností automobilky s Formulou 1. 458 Italia je poháňaný 8-valcovým motorom s objemom 4 499 cm³, ktorý dosahuje výkon 420 kW/570 koní pri 9000 ot/min a 540 Nm krútiaceho momentu pri 6000 ot/min, s 80 % krútiaceho momentu,

ktoré sú k dispozícii už pri 3250 ot/min. Zovretie válcov je klasických 90°, motor je montovaný pozdĺžne pred zadnú nápravu, teda uprostred. Motor pochádza z tvorby koncernu Fiat, konkrétne z Ferrari & Maserati design. Motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva, ktoré je prvým vo vozidlách Ferrari s motorom umiestneným vzadu v strede. Motor pracuje pri kompresnom pomere 12.5:1. Štandardnou prevodovkou je 7-stupňová dvojspojková prevodovka Getrag, podobne ako pri Ferrari California. 458 Italia nie je dostupný s tradičnou manuálnou prevodovkou preto je štvrtým automobilom po Ferrari Enzo, Challenge Stradale a 430 Scuderia, ktoré niesú v ponuke s manuálnou prevodovkou.

Ide o prvý hlavný model, ktorý nie je ponúkaný s manuálnou prevodovkou. Pruženie automobilu zaobstaráva na prednej náprave dvojité priečne trojuholníkové ramená a viacprvkové zavesenie na zadnej náprave spolu s E-Diff a F1 Trac systémami regulácie preklzu, ktoré sú určené na zlepšenie ovládania vozidla v zákrutách a zlepšenie pozdĺžneho zrýchlenia o 32 % v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi. Kompozitné brzdy z uhlíkových vlákien a keramiky nesú názov Ferrari/Brembo CCM spoločne so systémom ABS zkrátili brzdnú dráhu 100 – 0 km/h na dĺžku 32,5 metra. Adaptívne magnetorheologické tlmiče SCM2 (Sospensioni a Controllo Magnetoreologico) sú vysledkom spolupráce s firmou Delphi.

Lamborghini Gallardo LP560-4

Objem motora5 204 cm3 Maximálny výkon412kW (560 koní) Max. krútiaci moment560 Nm Zrýchlenie 0-100km/h3,7 s Maximálna rýchlosť325 km/h
banner

Lamborghini Gallardo je super športové auto vyrábané automobilkou Lamborghini. Gallardo je dnes najvyrábanejší model automobilky, vďaka predaju viac ako 5 000 kusov za prvé tri roky. Každé auto stojí okolo $180 000 až $210 000. Pomenované je po slávnom plemene bojového býka. Gallardo bolo predstavené v roku 2003 na autosalóne v Ženeve, ako menšia a lacnejšia alternatíva k modelu Lamborghini Murciélago. Model s pohonom všetkých štyroch kolies, hliníkovou konštrukciou, hmotnosťou 1430 kg, desaťvalcovým motorom s objemom 4961 cm3, výkonom 365 kW a maximálnou rýchlosťou 309 km/h, sa mal začať vyrábať vo väčších sériach ako Murciélago a stať sa konkurentom Ferrari 360 Modena. Zámer automobilky sa podaril a už v roku 2005 bolo na svete 3 000 áut tohto modelového radu.

Gallardo sa tak stal najpredávanejším modelom áut Lamborghini, keď prekonal Lamborghini Diablo s 2903 predaných kusov. V nasledujúcom roku (2006) sa talianskej automobilke podarilo predať 2086 kusov. Lamborghini tak oslávilo ďalšie jubileum, 5000 áut Gallardo. Pre modelový rok 2006 prišla automobilka s mnohými technickými zmenami, dokonca výkon motora bol zvýšený na 382 kW. Koncom roka 2005 bola predstavená limitovaná 250-kusová séria Gallardo SE (Special Edition), ktorá sa od bežného Gallarda na prvý pohľad líši dvojfarebným prevedením. Pre Gallardo SE pripravilo Lamborghini paletu šesť farieb: dva odtiene šedej, bielej (Balloon White), žltej (Giallo Midas), oranžovej (Arancio Borealis) a zelenej (Verde Ithaca).

Šesticu farieb dopĺňa farba čierna (Nero Noctis), použitá na streche, kapote motora, prednom a zadnom spojleri a na spätných zrkadlách. Interiér je tiež dvojfarebný, kombinujúci čiernu farbu s farbou prevládajúcou v exteriéri. Zadné svetlá sú ľahko zafarbené. Brzdové strmene sú lakované šedou alebo žltou farbou. Najnovšie sa na aute objavili kolesá Callisto s pneumatikami Pirelli. Gallardu bola do výbavy taktiež pridaná zadná kamera pre jednoduchšie cúvanie. Manuálna šesťstupňová prevodovka bola pre SE verziu prepracovaná, a za príplatok je k dispozícií robotizovaná prevodovka E-Gear. Lamborghini Gallardo prišiel na trh s cenou 141 500 €.

Ford Mustang GT

Objem motora4 951 cm³ Maximálny výkon421 koní (310 kW) Max. krútiaci moment600 Nm Zrýchlenie 0-100km/h4,6 s Maximálna rýchlosť280 km/h
banner
Ford Mustang súčasnej generácie jednoznačne patrí medzi najlepšie športové autá všetkých čias! Skôr vysmievaný svalovec, ktorému akurát praskalo tričko na zdvihnutie hrudníka, sa teraz premenil v naozaj schopné športové auto európskeho strihu. Stále je to tá pravá americká kára s hrmotným vidlicovým osemvalcom pod falický predlhú kapotou, lenže je tu oveľa viac než len charakterný motor a sexy vzhľad. Toto auto jednoducho sakramentsky dobre jazdí! Za niečo málo cez milión korún neexistuje mnoho lepších športiakov, do ktorých by ste mohli zasadnúť. Potvrdzujú to aj rekordné predaje nielen vo svete, ale aj u nás. Dovnútra som sa posadil už veľakrát, ale zakaždým to na mňa dýchne.
Retro kam sa pozrieš! Páčkové prepínače, veľké kolieska na rádiu, charakteristický volant a hlavica radiacej páky alebo dvojice šilt palubnej dosky. Zo všetkého najviac zbožňujem nápisy na otáčkomera a tachometra Revolutions per Minute a Ground Speed. Palubný počítač vám potom ukáže o motore úplne všetko – teplotu oleja, prevodovky, hlavy valcov a nasávaného vzduchu, ďalej tlak oleja, tlak nasávania alebo stechiometrický pomer. A ešte dobíjanie, samozrejme. Takéto drobné detaily, ktoré ale moc poteší, zvlášť v čase, keď vám mnohé športové autá sotva ukážu teplotu vody na kontrolke … Motor je jednoducho skvostný! Veľká atmosféra zo starej školy. Pri každom
štartovaní sa jej nemôžem nabažiť. Hlavne za studena, kedy zatiahnete za ľadovú kľučku, skĺznete dovnútra, ale nezatvoria úplne dvere, aby k vám basy vysokého a nepravidelného voľnobehu lepšie prenikli. Škoda, že nemôžete voliť klasický kľúčik, predsa len prebúdzať takú obludu proste musíte otočením zápästia! Je to akýsi rituál. Výkonu má motor tak akurát, aby to nebolo málo, ale ani prehnane veľa. Charakter by potom mohol rozdávať v nejakej charite pre hybridy, elektromobily a downsizované trojvalce. V nízkych otáčkach si len tak lenivo pobublává, v stredných otáčkach sa rozoznie všemožné chrčanie priamo od motora viac než od výfukov, čo sa už v dnešnej povrchnej dobe moc nenosí, a obmedzovač v siedmich tisícoch vám zježia všetky chlpy na chrbte!
HORE